ACTUEEL

Mooi nieuws voor onze jeugdleden

Per 1 april 2024 starten wij met onze eigen Handbal Academie Leidsche Rijn (HAL).
Vanuit onze wens om verder te professionaliseren, is aan het begin van dit seizoen een werkgroep opgericht, bestaande uit Ad Baas, Joop Hoogendijk, Harold Kloosterhof en Stephan Laaper. Zij hebben gekeken naar de mogelijkheden om een interne handbalschool op te zetten. Op 12 februari heeft het bestuur akkoord gegeven voor de plannen en is de HAL een feit!

De oprichting van de HAL betekent niet dat door de teams minder getraind gaat worden. De HAL is een extra training. Een belangrijk uitgangspunt is: het niveau van spelers en teams verhogen door talenten binnen de vereniging samen te brengen.
We streven hierbij naar aansluiting bij de top van het jeugdhandbal in Nederland en het verhogen van de aantrekkingskracht van onze vereniging binnen de regio.

Binnen de HAL wordt, net als in de reguliere trainingen, getraind volgens de spelvisie van HV Leidsche Rijn die gebaseerd is op de spelvisie van het NHV.

In april start de HAL met een pilot bij onze D- en E-jeugdleden. Aan het eind van het seizoen vindt er een evaluatie plaats en kijken we naar de verdere uitrol voor de andere groepen in seizoen 2024-2025.

Wij hopen met de uitrol van Handbal Academie Leidsche Rijn een mooie invulling te geven aan onze ambitie om door te groeien naar een toekomst met zowel een heren- als een damesteam in de 1e divisie.

NEEM CONTACT MET ONS OP

Voor vragen en opmerkingen vul het formulier in.

Vergeet niet bij de opmerkingen je naam, geboortejaar, geslacht en het team te vermelden!